Heraklion

2020.03.11

Jelenlegi lakóhelyem központja a Lion's Square, és a heraklioni emberek nagytemploma a tér közepén álló Lion's Fountain, ide vezet minden út, minden találkozó innen indul, felmerült bennem, vajon véletlen-e, hogy a város neve HerakLION ?!

Egyetem

A HMU  Laboratory of Biological and Biotechnological Applications névre keresztelt kutatólaboratóriumában dolgozok, mint gyakornok. Több projektbe is bekapcsolódva lehetőségem nyílik arra, hogy az analitikai kémiai ismereteimet alkalmazzam, és a biológiai minták során használt készülékek, folyamatok megismerésével egészítsem ki, és gyakorlati tudást szerezzek. Március 3-án kezdtem el a munkát, megismerkedtem a labor tagjaival, és mindenkit egytől egyig már most a szívembe zártam. Imádom, hogy minden reggel közösen kávézunk, beszélgetünk picit, és a reggeli feltöltődés után indulhat a munka. A laborban szakdolgozó Katerinával nagyon megtaláltuk a közös hangot, az egész heti együttlét után, szombaton is találkoztunk, és borozás közben folytattuk a munkában kávé mellett elkezdett beszélgetésünket. Az egyetem egyébként nagyon szép, pálmafákkal van tele, hatalmas terület, mondanom sem kell, hogy párszor már eltévedtem. A labor az egyetemi farmon van, ami külön kis életet él, persze nem a genetikailag módosított élőlények miatt, hanem kicsit elkülönülve, külön büfével, és a diákok kisebb csoportjával egy más világ tárul elénk, mint a zsúfoltabb tantermekkel teli részen. 

Kalimera!

Bizony-bizony, járok görög nyelvi órára, és ahhoz képest, hogy a természettudományokban használt görög betűk ismeretének birtokában vagyok, hát nem nagyon tudom kiolvasni a kacifántosabbnál kacifántosabb szavakat. Sőt voltam olyan naiv az egyik reggel, hogy csak az utcaneveket néztem meg a térképen,  hogy merre kell mennem, gondoltam, hogy nem kell ide nekem navigáció, végtére is már egy hete itt lakom. És álltam az utcasarkon, és azon kellett gondolkodnom, hogy ez az utca, vajon az-e, ami nekem kell. Azt tudtam, hogy milyen utcanevet kell keresnem, de ha így van kiírva, akkor nem olyan könnyű... :D 

Úgyhogy mindenképpen hasznomra lesz a görög tudás, nem csak azért mert a mindennapi életemet megkönnyíti majd (bár hozzáteszem, a buszvezetőtől kezdve az éjjel-nappali boltig mindenki tud angolul), hanem azért is mert mosolyt csal mindenki arcára kora reggel egy görög mondat, tőlem, az 'idegentől'.

Néhány megfigyelés

A görög úttervezők a gyalogosokra nem gondolnak, így sok utcán nincs járda, vagy ha van is, akkor se lehet használni, mert az autósok parkolóként eltulajdonították, vagy annyira keskeny, hogy inkább az úton közlekednek az emberek.

Vízelvezetés nincs az utcákon, így valamelyik nap megtapasztalhattam, milyen az, amikor az utcák folyóvá változnak.

A görögök szeretnek relaxálni munka előtt a kávéházakban. Nincsen olyan utca, ahol ne lenne legalább két kávézó. Nem stresszelik túl a dolgokat, összeülnek, beszélgetnek, és máris jobban indul a nap. 

A híres görög vendégszeretet, közvetlenség és nyitottság tényleg olyan, ahogy minden útinaplóban olvasható. <3 

© 2020 Fige Hajnalka, CRE(a)TE memories
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el